MRF ZG3

Rallydäck för kraftfulla rallybilar!

Asymmetrisk, mjukt kurvigt mönster—optimerat för att hålla en stabil linje under stigande påfrestningar när man går in för att ta kurvor.

MRF
MRF-ZG3-Rally-Grus
4 objekt
2 785,00 kr
Inkl. moms
Storlek:
Det finns inga aktier i Storlek 15" Det finns lager i andra kombinationer
Gummiblandning:
Anläggningsyta (mm):
Det finns inga aktier i Anläggningsyta (mm) 180 Det finns lager i andra kombinationer
Totalbredd (mm):
Det finns inga aktier i Totalbredd (mm) 210 Det finns lager i andra kombinationer
Diameter (mm):
Det finns inga aktier i Diameter (mm) 645 Det finns lager i andra kombinationer
Rotationsriktning: Höger
Det finns inga aktier i Rotationsriktning Vänster Det finns lager i andra kombinationer
Det finns inga aktier i Rotationsriktning Höger Det finns lager i andra kombinationer
Dimension:
Skynda dig! Endast 4 varor kvar i lager!
  Trygg betalning med Payson
  Snabba leverans
  Öppet köp 14 dagar
Beskrivning

MRF ZG3 är en vidareutveckling på ZDM3. MRF ZG3 är framtaget för tyngre samt kraftfulla rallybilar, så som R5, 4X4, Grupp A, Appendix-K, Porsche, Opel 400, och Volvo 240 och passar sig utmärkt på skandinaviska vägar.

Kombinera olika mönster och storlekar fram och bak för bästa prestanda

MRF ZG3 205/65-15 som drivdäck på bakhjulsdrivna bilar (RWD) i kombination med ZDM3 eller KUMHO R800 som framdäck (185/65-15 till 195/70-15).

MRF grusdäck med mycket stabil stomme och insidan av mönstret är utformat för att ge en optimal kraftöverföring till backen under acceleration och inbromsning, samtidigt som utsidan av mönstret är designat för maximalt grepp under kurvtagning. MRF har även visat att de kan producera ett punkteringssäkert rallydäck till ett vettigt pris, som framförallt är riktigt härligt att åka med!

Gummiblandningar och lufttryck för grus och rally

Vilken gummiblandning passar baserat på temperatur
Gummiblandning0°C5°C10°C15°C20°C25°C30°C35°
C↑
KUMHO K33Softxxxxx
MRF SSSuper Softxxxx
KUMHO K71Mediumxxxx
MRF SSoftxxxxxxx
KUMHO K91Hardxxx
MRF MMediumxxxx

Lufttryck

För varmt väder—använd torr luft eller verkstads luft—med låg fuktighet. Luften i kompressor utan effektiv avfuktare gör att däcken blir snabbare värma. Även tyngre bilar på dålig väg så rekommenderar vi att man går ut med 1,8 KG runt om. Innan starten på SS1 om du har fått upp väg temp i däcket så kan du lätta på lufttrycket, men testa och dokumentera vad som känns rätt under olika förhållanden. Som exempel kan 1,6–1,7 KG fram på en tung bil—med 2 hekto mindre bak vara ett bra luft tryck att börja med för att hitta rätt balans. Om ni åker sprint eller har mycket kort avstånd till SS1 så kan ni börja med 1,4–1,5 KG för kallt däck.

Grundprincipen för lufttryck

Lägre lufttryck leder till snabbare uppvärmning, bättre grepp och rakare linje. Färre hästkrafter, öka lufttryck för mindre rullmotstånd samt minskat grepp.

Storlekar, mönsterdjup och mått tabell

DiameterTotalAnläggningTyp
175/70-13575180145ZGM
185/70-13590190165ZDM3
185/60-14570185150ZDM3
175/70-15632180150ZDM3
185/65-15620185150ZDM3
195/65-15635205170ZDM3
195/70-15650205170ZDM3
205/65-15645210180ZG3

Full rulle i SM med MRF—Isac Nordström i Ford R2. Grattis till bra resultat!

Produktdetaljer
MRF
MRF-ZG3-Rally-Grus
4 objekt