• På rea!
  • Paket
4st 195/70-15 medium MRF ZDM3 (2 höger 2 vänster)
  • MRF ZDM3 rallydäck för grus
  • 4st 195/70-15 medium MRF ZDM3 (2 höger 2 vänster)

4st 195/70-15 medium MRF ZDM3 (2 höger 2 vänster)

7 600,00 kr
6 840,00 kr Spara 10%

(1 710,00 kr Per däck)

Inkl. moms 1 till 5 dagar

Paket med MRF Rallydäck

Grusdäck med mycket stabil stomme, bra acceleration/slide, bra broms, bra sidostabilitet och linjesäkerhet. Ett rallydäck till ett vettigt pris, som framförallt är riktigt härligt att åka med! Passa på! Så långt lagret räcker!

MRF ZDM3 har mönstervinklar som ligger rätt till max funktion. MRF är bara i början på sin vandring mot toppen. Ett punkteringssäkert rallydäck till ett vettigt pris, som framförallt är riktigt härligt att åka med!

Diameter Total Anläggning Typ
175/70-13 575 180 145 ZGM
185/70-13 590 190 165 ZDM3
185/60-14 570 185 150 ZDM3
175/70-15 632 180 150 ZDM3
185/65-15 620 185 150 ZDM3
195/65-15 635 205 170 ZDM3
195/70-15 650 205 170 ZDM3
205/65-15 645 210 175 ZG3

Kombinera olika mönster och storlekar fram och bak för bästa prestanda

MRF ZG3 och KUMHO R800 är ett väldigt bra alternativ till ZDM3, men kan även kombineras dessa grusdäck.

MRF ZG3 205/65-15 som drivdäck på bakhjulsdrivna bilar (RWD) i kombination med ZDM3 eller KUMHO R800 som framdäck (185/65-15 till 195/70-15).

Gummiblandningar och lufttryck för grus och rally

Vilken gummiblandning passar baserat på temperatur
Gummiblandning 0°C 5°C 10°C 15°C 20°C 25°C 30°C 35°
C↑
KUMHO K33 Soft x x x x x
MRF SS Super Soft x x x x
KUMHO K71 Medium x x x x
MRF S Soft x x x x x x x
KUMHO K91 Hard x x x
MRF M Medium x x x x

Lufttryck

För varmt väder—använd torr luft eller verkstads luft—med låg fuktighet. Luften i kompressor utan effektiv avfuktare gör att däcken blir snabbare värma. Även tyngre bilar på dålig väg så rekommenderar vi att man går ut med 1,8 KG runt om. Innan starten på SS1 om du har fått upp väg temp i däcket så kan du lätta på lufttrycket, men testa och dokumentera vad som känns rätt under olika förhållanden. Som exempel kan 1,6–1,7 KG fram på en tung bil—med 2 hekto mindre bak vara ett bra luft tryck att börja med för att hitta rätt balans. Om ni åker sprint eller har mycket kort avstånd till SS1 så kan ni börja med 1,4–1,5 KG för kallt däck.

Grundprincipen för lufttryck

Lägre lufttryck leder till snabbare uppvärmning, bättre grepp och rakare linje. Färre hästkrafter, öka lufttryck för mindre rullmotstånd samt minskat grepp.

Full rulle i SM med MRF—Isac Nordström i Ford R2. Grattis till bra resultat!

Paket-4st-195-70-15-medium-MRF-ZDM3
5 objekt

Du kanske också gillar